Posts

Green Line Train Timings Karachi - Islamabad - Karachi

Image
 Pakistan Railways have decided to restart the Green Line the most luxurious train between Karachi and Islamabad. It will start journey on 27th January 2023 from both sides. 5 UP GREEN LINE  KARACHI TO ISLAMABAD TIMINGS 1. KARACHI DEPARTURE 22:00 (10pm) 2. HYDERABAD ARR 00:10 DEP 00:15 3. ROHRI ARR 04:25 DEP 04:45 4. BAHAWALPUR ARR 09:00 DEP 09:02 5. KHANEWAL ARE 10:30 DEP 10:35 6. LAHORE ARR 14:15 DEP 14:50  7. CHAKLALA ARR 19:23 DEP 19:25 8. RAWALPINDI ARR 19:35 DEP 19:55 9. MARGALLA (ISLAMABAD) ARR 20:15 6 DN GREEN LINE  ISLAMABAD TO KARACHI TIMINGS 1. MARGALLA (ISLAMABAD) DEP 15:00 2. RAWALPINDI ARR 15:20 DEP 15:40 3. CHAKLALA ARR 15:50 DEP 15:52 4. LAHORE ARR 20:00 DEP 20:35 5. KHANEWAL ARR 00:05 DEP 00:25 6. BAHAWALPUR ARR 01:51 DEP 01:53 7. ROHRI ARR 06:25 DEP 06:45 8. HYDERABAD ARR 11:50 DEP 11:55 9. DRIG ROAD ARR 13:53 DEP 13:55 10. KARACHI CANTT ARRIVAL 14:20 For More details Video

Ticket Price/Fare Table of Green Line Karachi to Islamabad Luxurious Train of Pakistan Railways

Image
 Pakistan Railways have decided to restart the Green Line between Karachi and Islamabad via LAHORE. It will start journey on 27th January 2023 from both sides. It has only 7 stoppage. Food is complementary (Free) included in Ticket. New Chinese Coaches are added in Green Line now. TICKET PRICE KARACHI TO ISLAMABAD AC PARLOUR CLASS = 8950 AC STANDARD CLASS = 7950 AC BUSINESS CLASS = 9950 ECONOMY CLASS = 4200 LAHORE TO KARACHI  AC PARLOUR CLASS = 8500 AC STANDARD CLASS = 7500 AC BUSINESS CLASS = 9450 ECONOMY CLASS = 3850 LAHORE TO ISLAMABAD/RAWALPINDI AC PARLOUR CLASS = 2700 AC STANDARD CLASS = 2400 AC BUSINESS CLASS = 3000 ECONOMY CLASS = 1550 LAHORE TO HYDERABAD AC PARLOUR CLASS 7450 AC STANDARD CLASS 6650 AC BUSINESS CLASS 8300 ECONOMY CLASS 3550 KARACHI TO HYDERABAD AC PARLOUR CLASS = 1850 AC STANDARD CLASS = 1650 AC BUSINESS CLASS = 2050 ECONOMY CLASS = 1200 KARACHI TO ROHRI AC PARLOUR CLASS = 3500 AC STANDARD CLASS = 3100 AC BUSINESS CLASS = 3900 ECONOMY CLASS = 1950 KARAC...

Restoration of Pakistan Express | Good News | First AC Business and AC Standard Class in Pakistan Express Train

Image
 اہلیان علاقہ کے لیئے خوشخبری کراچی سے راولپنڈی وایا فیصل آباد وزیرآباد چلنے والی 45آپ 46ڈاؤن پاکستان ایکسپریس جو سیلابی صورتحال کی وجہ سے عارضی طور پر بند کردی گئی تھی اب عوام کے پر زور مطالبے پر انشاء اللہ 23 دسمبر 2022 سے پھر سے رواں دواں ہوگی۔ 45آپ پاکستان ایکسپریس کراچی سے دوپہر 1 بجکر 30 منٹس پر روانہ ہوکر دوسرے دن دوپہر 3 بجکر 25 منٹس پر راولپنڈی پہنچے گی ۔ جبکہ راولپنڈی اسٹیشن سے صبح 6 بجے چل کر دوسرے دن 8 بجکر 40 منٹس پر کراچی پہنچے گی۔ پاکستان ایکسپریس میں پہلی بار عوام کی سہولت کو مدنظر رکھتے ہوۓ دو عدد اے سی بزنس کلاس اور دو عدد اے سی اسٹینڈرڈ کلاس کوچز کا اضافہ کردیا گیا ہے۔  45آپ 46ڈاؤن پاکستان ایکسپریس کی بکنگ آج سے شروع کردی گئی۔ پاکستان ریلوے بہتر سے بہتر سروس مہیا کرنے کے لیئے ہمہ  وقت کوشاں ہے۔ Complete Video Link

Pakistan Movement | Selected Chronology | Pakistan Affairs

 10th May 1857: War of Independence started by Indian soldiers. 1858: Sir Syed Ahmed Khan initiated Aligarh Movement. 1867: Urdu-Hindi Controversy 22th September 1884: Anjuman Himayat-i-Islam was formally announced and Qazi Hamid-ud-Din became first President. 1885: Indian National Congress established by Allan Octavian Hume. 16th October 1905: Bengal Partitioned. 1st October 1906: Shimla Deputation met Viceroy LORD MINTO. 30th December 1906: All Indian Muslim League established at the annual meeting of Muhammadan Educational Conference at Dacca. 1913: Quaid-e-Azam joined Muslim League. 1913: The Incident of Machli Bazaar Mosque happened in Kanpur. December 1916: Lucknow Pact. 1919: Maulana Muhammad Ali and Maulana Shaukat Ali launched Khilafat Movement after World War1. 1927: The Dehli Proposal were formally approved by Muslim League. November 1927: British Government appointed Simon Commission. 1928: Nehru Report. 28th March 1929: Quaid-e-Azam presented 14 Points. 1930: Allama Iq...

How many Trains are running from Karachi? Which Trains will be restored in NOVEMBER Pakistan Railway

Image
 پاکستان ریلویز نے جن ریل گاڑیوں کو بحال کردیا ہے ان میں شامل ہی  رحمان بابا ایکسپریس، خیبر میل ایکسپریس، قراقرم  ایکسپریس، پاک بزنس ایکسپریس، کراچی ایکسپریس، سکھر ایکسپریس، ملت ایکسپریس، علامہ اقبال ایکسپریس پاکستان ریلوے نے جن ریل گاڑیوں کو بحال کرنے کی تاریخ دی ہے وہ کچھ ایسے ہے 1 نومبر: تیزگام ایکسپریس 10 نومبر: ہزارہ ایکسپریس 20 نومبر: بہاالدین ذکریا اور عوام ایکسپریس 25 نومبر پاکستان ایکسپریس  گرین لائن ایکسپریس، سر سید ایکسپریس، شالیمار ایکسپریس، فرید ایکسپریس، شاہ حسین ایکسپریس، جعفر ایکسپریس، اور بولان میل ایکسپریس کی بحالی کی فلحال کوئی تاریخ نہیں دی گئی ہے، جیسے ہی کسی بھی ٹرین کی بحالی کی تاریخ دی جائیگی ہمیشہ کی طرح تمام فیسبک گروپ اور پیجز کے زریعے آپ سب کو اطلاع کردی جائیگی لہذا ہر ٹرین کا الگ الگ سے نام لے کر پوچھنے کا کوئی فائدہ نہیں ہے۔۔۔۔ #PRT Watch full video 👇

Restoration of Train Service in Pakistan Karachi to Lahore Latest updates Pakistan Railways

Image
  Watch Video پاکستان ریلوے کل 2 اکتوبر 2022 سے اپنی سروس مرحلہ وار بحال کرنے کا عندیہ دے دیا ۔ کل صبح 10 بجے 47آپ رحمان بابا ایکسپریس کراچی سے پشاور  وایہ فیصل آباد ، وزیرآباد راولپنڈی روانہ ہوگی۔ دوسری ٹرین 1آپ خیبر میل جو کے کل رات 10:00 بجے کراچی سے پشاور  براستہ ساہیوال ،لاہور راولپنڈی کے لیئے روانہ ہوگی۔ جبکہ 41آپ 42ڈاؤن  قراقورم ایکسپریس ،33آپ 34ڈاؤن پاک بزنس ایکسپریس اور 15آپ 16ڈاؤن کراچی ایکسپریس کو بھی 05 اکتوبر سے بحال کیا جا رہا ہے۔

Pakistan Railways to get Diesel -Hybrid Locomotives ( Engine)

Image
 Pakistan Railways (PR) will soon get 25 diesel-electric hybrid locomotives. The department will replace old engines with new, environmentally friendly ones in an effort towards ensuring environmental preservation. PR plans to do so in the next three years with a budget of Rs. 14 billion. According to an official, the department currently has 51 locomotives in service. The plan is to eventually replace all locomotives with diesel-hybrid ones to save fuel and maintenance costs, as well as the environment. A report further details that the new locomotives will have 2,000-2,500 horsepower as well as better fuel economy. They will also be easier to maintain and operate compared to the old engines. The Federal Government has also earmarked Rs. 2.3 billion to set up a repair facility for about 100 diesel-hybrid locomotives.